Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Τι χρειαζόμαστε για να κάνουμε κατασκευές με πηλό. .

Οπως σας ειχα υποσχεθει πριν αναρτησω καποιες φετινες κατασκευες με πηλο και την δημιουργια τους βημα βημα..θα σας παρουσιασω λιγο καποια υλικα και εργαλεια που χρειαζομαστε για να ξεκινησουμε τις ΄΄πηλοδημιουργιες΄΄.Ο πηλος εχει απειρες δυνατοτητες αναλογα την φαντασια και την ικανοτητα αυτου που τον δουλευει...Εγω δεν εχω δουλεψει καθολου με τον πηλο που χρησιμοποιουν στην κεραμικη[θα ηθελα πολυ εν καιρω να κανω σεμιναρια η μαθηματα σε εργαστηριο κεραμικης]..χρησιμοποιω αυτο που υπαρχει στο εμποριο που στεγνωνει με τον αερα.


Υπαρχουν 2 ειδη πηλου ..ο κλασσικος βαρυς πηλος-που ειναι πιο ευπαθης- και ο ελαφρης light πηλος που ειναι πιο ανθεκτικος.Η εκ των αριστερων συσκευασια ειναι ο ελαφρυς 500gr και εκ των δεξιων ο βαρυς 500γρ.Ο ελαφρυς βγαινει μονο ασπρος και καποιες μικρες συσκευασιες των 125gr σε χρωματα πρασινο,κοκκινο, και κιτρινο.Ο βαρυς πηλος -τουλαχιστον αυτη η εταιρεια που αγοραζω εγω-βγαινει σε 3 χρωματα ασπρο,χρωμα δερματος,τερακοτα.Αυτη η εταιρεια μ΄εχει βολεψει και σας προτεινω εαν την βρειτε,παρτε την[θα με θυμηθειτε].Εγω την βρισκω στο Πλαισιο και στο Αrt time της Θεσ/νικης.

Ας παμε τωρα στα εργαλεια και σε καποια αλλα μυστικα που ειναι χρησιμα για να φτιαξουμε οτι εμπνευστουμε!!



 Τι σας λεει η εικονα?...οτι ο πλαστης εχει αλλαξει χρηση!!!
 Ας σοβαρευτουμε λιγο λεω εγω!Με τον πλαστη ανοιγουμε τον πηλο μας για να δουλεψουμε..
Υπαρχουν και πιο μικροι..ο δικος μου ειναι δωρο μανουλας [και με βολευει].
Κοφτης..ενα πολυ σημαντικο εργαλειο..εγω χρησιμοποιω ενα μεγαλο και ενα μικρο κοφτακι που υπαρχει στη φωτο και ειναι μεσα σε ενα σετ των 3 σε ενα κουτακι με πολλες μυτες.[Practiker,Leroy Merlin κοστος 3 ευρω]..ειναι εξαιρετικοο!Σειρα εχουν τα εργαλεια πηλου που θα τα βρειτε σε ολα τα μαγαζι χομπυ που ξερουν την δουλεια τους.Εγω εχω λιγα παραπανω ..μπορειτε να αρκεστειτε με το 2ο απο αριστερα με τα μικρα σιδερακια θηλιες...σιγουρα ενα  ξυλακι απο σουβλακι για να περιγραψω το πατρον οταν θα το βαλω πανω στο φυλλο του πηλου.Το 3ο απο το τελος και το τελευταιο ειναι πολυ χρησιμα για να λειανετε και να ενσωματωσετε κομματια πηλου.
Οπωσδηποτε ενα ποτηρι νερο γιατι βοηθαει να δουλεψουμε πολυ το πηλο.Αφου τελειωσουμε την δημιουργια μας και στεγνωσει, τοτε ενα γυαλοχαρτο [οχι χοντρο]για να τελειοποιησουμε τις ατελειες[περσυ δεν χρησιμοποιουσα καθολου γυαλοχαρτο...καμια σχεση κοριτσια ειναι μαγικο!!!μεταμορφωνει]
Αυτα ειναι τα βασικα εργαλεια που θα σας βοηθησουν και θα σας κανουν πιο ευκολη την ΄΄ζωη΄΄ σας οταν δημιουργειτε!!!!Καποια αλλα που θα σας βοηθησουν να τυλιξετε η να κοψετε με σχεδιακια τα αφηνω στην δικη σας φαντασια και δημιουργικοτητα που απο οσο εχω δει εχετε ολοι αστειρευτη!!!!!!!Δεν ξερω εαν σας καλυψα εξ ολοκληρου...ετσι δουλευω εγω και σας ειπα ολα αυτα που με βοηθουν εμενα ...με χαρα σας τα δινω και με τις δικες σας γνωσεις και το δικο σας ταλεντο ευχομαι να τις αξιοποιησετε και να τις αναβαθμιζετε!!!

ς





Pin It Now!

29 σχόλια:

  1. ευχαριστούμε Μαρία μου κατατοπιστικότατες οι πληφορίες για κάποιον που τώρα ξεκινάει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα!
    Καλή η επεξήγηση των υλικών, αλλά χωρίς εσένα δίπλα μου, τί να τα κάνω;Το πολύ, πολύ να τα πλάσσω κουλουράκια και να τα βάλω σε κανά πιάτο στο σαλόνι με ταμπελάκι "προσοχή στο δάγκωμα"!!!

    Εγώ απλά λέω να πάρω τα υλικά και να μου φτιάξεις εσύ ότι θες!!!Ε, καλή κι εξαιρετική γειτόνισσα; :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντε να αρχίσουμε!
    Ετοιμαστήκαμε και περιμένουμε!

    Ο πηλός της κεραμικής να σου πω μια και τον δούλευα στη δουλειά μου, είναι ευκολοδούλευτος, αλλά χρειάζεσαι "καμίνι" για να ψηθεί το αντικείμενο στους 1200 βαθμούς.
    Πρώτα δίνουμε το σχήμα, το αφήνουμε να στεγνώσει καλά και μετά..φουρνίζουμε.
    Θέλει απαραίτητα αυτή τη διαδικασία διότι δεν αντέχει στην παραμικρή επέμβαση αν δεν έχει γίνει "μπισκουί".
    Σε ζάλισα μου φαίνεται αλλά αν ασχοληθείς θα σου αρέσει!
    Εχει και βαψίματα ειδικά.

    Σε φιλώ και περιμένω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καταπληκτικές οι οδηγίες σου!!!!! να'σαι καλά ... μιλ μερσί!!!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαρία,μας κάλυψες πλήρως!
    Η παρουσίαση τέλεια,θα έχει πολύ ενδιαφέρον η δημιουργία.
    Αρκούμαι να τα χαζεύω-ωριμάζει στο μυαλό μου και μ΄αρέσει αυτή η τεχνική.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε ευχαριστούμε, που μοιράζεσαι τις γνώσεις σου, ήσουν κατατοπιστικότατη!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ωραίο και χρήσιμο! Και πάνω στην ώρα! Έχω πάρει μερικά πραγματάκια και σκέφτομαι να ξεκινήσω να ασχολούμαι κι εγώ!
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαρια! ποσο πολυ σας θαυμαζω! εσενα και τη Μαιρη 'κλωθω' για το ποσο κατανοητα γραφετε τις εξηγησεις..συγχαρητηρια!!!!
    Σε φιλω και σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σ΄ευχαριστώ που μοιράζεσαι μαζί μας τις πολύτιμες γνώσεις σου!! Ήταν πολύ κατανοητές όλες οι πληροφορίες σου!! Κάποια στιγμή θα προμηθευτώ τα υλικά και τα εργαλεία και θα δοκιμάσω!!!
    Δεν το ήξερα ότι είσαι Μακεδόνισσα γκαρντασίνα; Να κανονίσουμε να βρεθούμε όταν ξανάρθω στη Θεσσαλονίκη!!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. την ευχη μου να χεις Δασκαλα μου!!!!!
    Μολις γυρισω το βραδυ θα μελετησω καλυτερα την αναρτηση!!!...και θα προχωρησω σε ερωτησεις...(ωχ?...ειπες ωχ...Μαρια σε ακουσα)χαχαχαχα τον μπελα σου θα βρεις!!!
    Χιλια ευχαριστωωωωω και παλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ ωραίες και αναλυτικές οι οδηγίες σου!
    Thx Πολύ πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μαράκι είσαι θεά!!!Εννοείται ότι ξεκινάμε τον άη Βασίλη μαζί!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Yπέροχες οι οδηγίες-πληροφορίες σου !! Τον πηλό τον πήρα , εργαλεία δεν έχω αλλά μάλλον θα αυτοσχεδιάσω! Οπότε είμαι κι εγώ έτοιμη για το πρώτο μας σχέδιο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Maraki tha xreiasto ta fota sou kai ti boitheia sou. An breis xrono, steile mou ena mail gia na xo to mail sou kai na sou po leptomereies! filia!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΚΟΡΙΤΣΑΡΕΣ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΒΑΛΑ ΤΟ ΄΄ΣΑΡΑΚΙ ΄΄ ΤΟΥ ΠΗΛΟΥ...ΕΧΕΙ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ...ΑΠΟ ΜΙΚΡΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΕΩΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΓΛΥΦΟΙ ΜΕ ΠΗΛΟ...ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΕΧΧΕΤΕ ΚΙ ΕΓΩ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ ΝΑ ΣΑΣ ΕΜΨΥΧΩΝΩ ΚΑΙ ΝΑ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΙΟΜΑΣΤΕ ΣΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΑΣ.....
    @ΜΑΡΑΚΙ ΜΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ...
    @porcupine...ΣΟΥ ΕΣΤΕΙΛΑ E MAIL
    @ΑΝΤΙΓΟΝΟΥΛΑ ΜΟΥ ...ΚΑΠΟΙΑ ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΓΝΩΡΙΖΩ...ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΡΩΕΙ ΠΟΛΥ ΝΑ ΜΑΘΩ....
    @ΑΣΤΕΡΙ
    @ ΕΛΕΝΗ
    @ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ .....ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩΩΩ
    @ΔΕΣΠΟΙΝΑ ....ΑΝΤΕ ΜΑΖΙ ....ΜΕ ΤΗΝ @ΝΕΜΕΣΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ @ ΜΑΡΙΑ Ζ....ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΑΡΕΣΙ!!!
    ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΜΟΥ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΑΘΙΣΤΕ ΑΝΑΠΑΥΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΟΛΥΘΡΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΑΣ ΤΗΝ ΘΕΤΙΚΗ ΣΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ!!
    ΣΑΣ ΦΙΛΩ...

    @ΜΙΣΙΡΛΟΥ...ΞΕΡΩ ...ΞΕΡΨΩ ...ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ ΑΚΟΜΗ...ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΑΜΕ....ΧΑΧΑΧΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μα τι ΓΛΥΚΑ είσαι εσύ!!!
    Είμαστε έτοιμες και περιμένουμε..
    .οδηγίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Θυμάμαι στο σχολείο κάποια χρονιά, φτιάχναμε διάφορα με πηλό.
    Ομορφη απασχόληση!
    Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλημερα...να ρωτησω κατι. Ο πηλος που πουλαει το Jumbo νομιζω λεγεται Das, τι είναι ελαφρύς ή βαρύς; Ψαχνω να βρω στο κουτι, αλλά δεν βλεπω κάτι.

    Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. χοχλιδακι μου ο πηλος που εχει το jumbo ειναι ο βαρυς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μαράκι μου ζημιά μας έκανες...μας βλέπω όλες να αγοράζουμε πηλό...φοβερές οι οδηγίες σου!!! Ευχαριστούμε πολύ που μοιράστηκες μαζί μας τα μυστικά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. εχω παρει εδω και πολυ καιρο δυο πακετακια πηλο, και καλα να τον χρησιμοποιουσα για χριστουγεννιατικα στολιδια που ποτε δεν εφτιαξα, και τωρα καθομουν και τον κοιταγα και ελεγα πως και τι να κανω
    μετα απο αυτη την αναρτηση σου και καποια εργα σου που ειδα ξερω πολυ καλα τι θα κανω...μονο που συνειδητοποιησα οτι εκει που νομιζα οτι ηταν πολυς τωρα θελω να αγορασω και αλλον και μαλιστα σε χρωματα!!!

    χαιρομαι πολυ που σε βρηκα!!
    να χεις μια καλη και δημιουργικη χρονια με υγεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος4/3/13, 2:16 μ.μ.

    geia sas. I8ela na rotiso an mporo na bro sta jumbo aspro pilo pou stegnonei monos tou..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΒΕΒΑΙΩΣ...ΣΤΑ ΤΖΑΜΠΟ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ FIMO KAI DAS...ΝΑ ΠΡΟΤΗΜΙΣΕΙΣ ΤΟΝ FIMO ΤΟΝ ΑΣΠΡΟ.ΕΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΧΡΩΜΑ ΤΕΡΡΑΚΟΤΑ ΠΑΡΕ ΤΟΝ DAS ΤΕΡΑΚΟΤΑ...ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΣ ΣΤΕΙΛΕ ΜΟΥ ΕΜΑΙΛ ΝΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΩ ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ!

      Διαγραφή
    2. maria exw parei aspro pilo apo ta jumbo kai ithela na se rwtisw peripou poso thelei gia na stegnosei?

      Διαγραφή
    3. maria ithela na se rwttisw posi wra thelei o aspros pilos gia na stegnosei?

      Διαγραφή
    4. αναλογα τι θα κανεις!δεν μπορω να σου απαντησω,,ειναι γεμικη η ερωτηση...απο μιση μερα μεχρι 2 μερες...αναλογα το εργο...και εαν βαλεισ πολλους πηλους μαζι..μπορει και περισσοτερο..σε παρακαλω εαν θλεις πεσ μου τι θα κανεις για να μπορεσω να σου απαντησω συγκεκριμενα!

      Διαγραφή
  23. Ανώνυμος6/4/13, 10:15 π.μ.

    ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ.ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΗΛΟΥ.ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΑΠΟΙΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΑΛΛΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ.ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΟΥ ΕΑΝ ΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΗ ΚΑΛΟΣΥΝΗ.ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΜΕΣΩΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΣΤΑ JAMBO ΕΧΕΙ ΠΗΛΟ ΠΟΥ ΣΤΕΓΝΩΝΗ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΤΕΡΡΑΚΟΤΑ?ΕΠΙΣΕΙΣ ΜΑΡΙΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ,ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΤΡΟΧΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΥΛΙΝΟΝ ΔΟΧΕΙΩΝ,ΜΙΚΡΑ ΒΑΖΑ,ΚΑΙ ΑΛΛΑ?ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος30/5/13, 3:07 μ.μ.

    ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΣΕΝΑ ΜΑΡΑΚΙ. ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΙΚΡΗ ΑΝΗΨΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΠΗΛΟ. ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ,ΤΟΥΡΤΕΣ, ΠΙΤΣΕΣ, ΠΙΤΕΣ. ΓΛΥΦΥΤΖΟΥΡΙΑ, ΚΑΡΑΜΕΛΕΣ, ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ ,ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ,.ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑ ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.ΑΛΛΑ ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΟΣ Ο ΠΗΛΟΣ ΕΙΔΙΚΑ Ο ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΟΣ ΠΟΥ ΜΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ.ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΓΕΙΑ ΣΟΥ!!!ΜΟΛΙΣ ΒΡΗΚΑ ΤΟ ΒΛΟΓΚ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΧΩ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΞΕΡΕΝΟΜΕΝΟ ΠΗΛΟ Η ΓΙΑ ΦΙΜΟ ΕΓΩ ΟΤΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕς ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΗΛΟ ΠΟΥ ΣΤΕΓΝΩΝΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΟ ΚΕΝΟ ΚΑΘΩΣ ΟΤΑΝ ΞΕΡΕΝΩΤΑΝ ΕΣΠΑΓΕ.ΤΕΛΕΙΕΕΣ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΟΥ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ ΕΤΣΙ ΠΟΛΥ ΤΑΛΕΝΤΟ ΒΛΕΠΩ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή